dilluns, 21 d’abril del 2014

Per matar el temps...CUPCAKES DE CARAMEL!

Ara que ja estic a punt d'acabar les "vacances" de Setmana Santa, em relaxo un momentet davant l'ordinador per escriure una entrada més.

L'altre dia em va venir com una atabalamenta al pensar que en taaaants dies com tenia HAVIA de provar alguna recepta nova de cupcakes, sinó era desaprofitar el temps!!!!! Així que, com sempre, vaig començar a buscar coses "faciletes" pel munt de llibres que tinc i em vaig centrar en una recepta del llibre CUPCAKES A DIARIO de l'Ivana Muntán: CUPCAKES DE CARAMEL (uuuoooooo!!!! sucre dolç per la vena!!!!)

Què em va atraure d'aquests pastissets? Doncs que els ingredients eren fàcils de tenir i tot plegat semblava senzill de fer...què més vull!!!! Doncs a provar-ho!!



La recepta original és per 18-20 pastissets, jo vaig optar per dividir-ho tot per la meitat. Les masses perfecte, la crema potser hagués anat millor una miqueta més...errors de principiant-prova-coses-vàries!!
Ja veureu que tot i que el títol posa caramel, no en porta pas, és el sucre moreno que li dóna aquest gustet tan dolç.

CUPCAKES DE CARAMEL (9 cupcakes)
Per la massa:
62g mantega
100g sucre moreno
50g sucre blanc
1 ou
110g farina
1/2 cullereta de llevat
60ml nata líquida de muntar (35,1% de matèria grassa)
1 pessic de sal

Passos a seguir:
Precalentem el forn a 180º i preparem el motlle amb les càpsules.
Tamisem la farina amb el llevat i el pessic de sal.
Batem la mantega amb els dos sucres fins que s'integrin. Sembla que no ho hagin de fer però al final s'aconsegueix.
Afegim l'ou, barrejant bé fins que també s'integri.
Anem afegint la farina, alternant-ho amb la nata, de manera que vagi quedant una massa suau.
Omplim les càpsules fins, aproximadament, 2/3 i fornegem uns 20 minuts. Com sempre, farem la prova de l'escuradents per comprovar si ja estan o no.
Al treure-les del forn, primer les deixem dins el motlle uns minutets, i després les deixarem refredar-se sobre una reixa.

Per la crema de caramel: (aquestes són les quantitats que vaig fer jo)
65g mantega
100g sucre moreno
40ml nata líquida per muntar
1 pessic de sal
130g sucre glas

Passos a seguir:
Esmicolem el sucre moreno amb la picadora o el robot, fins que sigui quasibé pols. El tamisem i reservem. (NOTA: intentar que el tamís que fem servir sigui ben petit, el meu no ho era prou i al mossegar notaves el crec-crec del sucre i és un rotllo!!)
Batem la mantega amb el sucre moreno fins que s'integrin.
Tamisem el sucre glas amb la sal i l'anem afegint a poc a poc, batent a velocitat mitja.
Afegim la nata i seguim batent fins que la crema quedi fina.

Decoració:
Jo aquest cop vaig voler practicar una forma nova amb la boquilla, i vaig utlitzar la boquilla 125 que és la dels pètals. Vaig intentar fer la forma de la rosa i en algunes me'n vaig sortir millor que en altres...




Per si us animeu a practicar la rosa, us enllaço un vídeo a on ensenya com fer-la. Bàsicament és paciència i repetició, i que surti el què surti, la qüestió és intentar-ho i passar-s'ho bé durant l'intent!!!!!


P.D: Crec que hi ha problemes per posar comentaris!!!!!! Quin rotllo!! Jo he intentat buscar la manera perquè tots podeu comentar tot el què vulgueu, però seguiré buscant....

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Amb l'opció de "nom i URL" podeu posar el vostre nom i deixeu en blanc el URL, així sabré com us dieu!! Gràcies pels vostres comentaris!!