diumenge, 30 de març del 2014

AMBROSIO...UNS FERRERO??

Després de vacil·lar durant uns quants dies sobre si triar el fabulós pastís de formatge novaiorquès o els temptadors cupcakes de Ferrero Rocher...vaig acabar caient cap al costat de la xocolata per la vena, perquè realment és així!

Penseu que és una recepta que porta xocolata, llavors porta també xocolata i per decorar porta xocolata, ah! i el Ferrero Rocher que no sé si sabeu que també té què??? XOCOLATA!!!! jajajaja o sigui que si esteu a dieta i voleu unes postres lleugeret...ABSTENIU-SE!!




Tot ve perquè tenia una calçotada aquest cap de setmana, i jo ja ho vaig tenir clar: ocasió perfecte amb molta gent per poder fer postres i que no me'ls hagi de menjar jo i els de casa...som-hi! Així doncs que ja em teniu, tota la setmana pensant en els cupcakes i els seus ingredients.

La recepta la vaig copiar de la pàgina OBJETIVO: CUPCAKE PERFECTO i només vaig canviar un parell de coses: amb la crema de sobre hi he posat una mica menys de sucre glas i no he posat crema d'ametlla que sortia a la recepta, bàsicament perquè no volia comprar tot un pot per fer una vegada la recepta, en el seu lloc hi he posat una cullereta de pasta de vainilla.

Per si algú té mono de xocolata i es vol donar tot un festí...aquí us deixo la recepta amb les fotos!!
Per cert, cal dir que com erem una bona colla, jo vaig fer 18 cupcakes enlloc de 12, més que res perquè ho tingueu en compte si les voleu fer!!

CUPCAKES DE FERRERO ROCHER (18 cupcakes)
Per la massa:
150ml oli d'oliva suau
3 ous
180g sucre moreno
175ml nata per muntar (35%)
30ml mel
180g farina
55g cacau sense sucre
1 i 1/2 cullereta llevat
3/4 cullereta bicarbonat
60g avellanes (pel meu gust potser amb 50 n'hi hagués hagut prou)
18 Ferrero Rocher

Passos a seguir:
Precalentem el forn a 180º i preparem el motlle amb les càpsules.
Piquem les avellanes fins a aconseguir una pols fineta.
Barregem bé els primers 5 ingredients i reservem la mescla.
Tamisem la farina, el cacau, el llevat i el bicarbonat en un altre bol i anem afegint-ho a la primera mescla que teniem reservada. També les avellanes.
(NOTA: important tamisar perquè no quedin grumolls, les tamisadores son una monada però jo utilitzo un colador simple, prou gran, va igual de bé!)

La massa ja està preparada i ja veieu que és molt simple!!

Ara hem de posar una cullerada de massa a dins de cada càpsula, i després hi posem un Ferrero, a continuació hi tornarem a tirar una altra cullerada per "tapar" el Ferrero.

Enfornem uns 20-22 minuts fins que al clavar l'escuradents surti sec. Esperarem uns 5 minuts abans de treure'ls del motlle i col·locar-los sobre una reixa.

Per la crema de xocolata:
300g mantega (a temperatura ambient)
250g sucre glas 
225g xocolata per fondre
1 cullereta de pasta de vainilla (opcional)

Passos a seguir:
Primer fonem la xocolata al bany maria i la deixem templar una miqueta.
Batem la mantega amb el sucre fins que quedi blanquinós i cremós
(aquí sempre tinc els dilemes, no sé com ha de quedar una crema perquè es consideri "blanquinosa" i "cremosa", i per això vaig segons intuicions...vaja, que faig el què puc!! aquí us poso una foto perquè veieu en quan vaig considerar que deuria estar al punt)
Afegim la xocolata a poc a poc i anem barrejant. Després afegim la vainilla en pasta (o no...)

Decoració:
Per decorar vaig utilitzar un Ferrero per cada cupcake i la boquilla 1M, la típica d'estrella.
Ah, també vaig espraiar-les amb un esprai daurat comestible (és clar) per donar-li un toc.

Espero que les proveu perquè no són gaire difícils! 

A veure si trobeu el Ferrero amagat...


P.D: Durant el mateix dinar també vaig optar per fer unes cupcakes més lleugeretes: CUPCAKES DE MOJITO, però aquesta recepta us la penjo un altre dia!!!

2 comentaris:

  1. Respostes
    1. Jajaja. Laura aquesta vegada substituirem les patates al lloro pels cupcakes de Ferrero!! ;-)

      Elimina

Amb l'opció de "nom i URL" podeu posar el vostre nom i deixeu en blanc el URL, així sabré com us dieu!! Gràcies pels vostres comentaris!!